Tesla възнамерява да обвини своя американски конкурент Rivian Automotive Inc. за предполагаема кражба на бизнес тайни. В съдебно дело за нелоялна конкуренция пионерът на електромобилите обвинява конкурента си в „шокираща схема" за примамване на служители, за да получи поверителна информация.
„Присвояването на конкурентна поверителна информация на Tesla при напускането на компанията и преминаване при нов работодател очевидно е грешно и рисковано“, пише в жалбата, подадена в щатския съд в Сан Хосе, Калифорния. „Човек би се ангажирал с това поведение само ако има важна полза - да се използва информацията за обслужване на конкурентните интереси на нов работодател“, допълва се в иска.
Rivian отхвърли обвиненията, предава Bloomberg. Твърденията били неоснователни и противоречели на корпоративната култура, етика и политиките на Rivian, казва се в изявление. Делото е насочено и срещу четирима бивши служители на Tesla, за които се твърди, че са предали чувствителни данни за контрагента.
Tesla и Rivian са в жестока конкуренция за първия електромобил в доходоносния сегмент на пикапите. Въпреки че Tesla е много по-известна, конкурентът и, с помощта на инвеститори като Ford, Amazon или финансовите гиганти T. Rowe Price и Blackrock, може да излезе напред в сегмента. Финансова подкрепа на Rivian оказваха и саудитският дистрибутор на автомобили Abdul Latif Jameel с 500 млн. долара, Sumitomo Corporation с поверителна сумa и британската компания за банкови и финансови услуги Standard Chartered с банково финансиране от 200 милиона долара. Amazon вложи в стартъпа 700 млн. долара.
В делото Tesla нарича себе си „цел номер 1 за Rivian за източник на информация“ и заяви, че Rivian е наела 178 бивши служители на Tesla, като приблизително 70 от тях са се присъединили към стартъпа директно от пионера.
Rivian, която набра почти 6 млрд. долара, планира да започне производството на дебютния си електрически пикап R1T и джипа R1S до средата на 2021 г. Компанията обещава повече от 400 мили пробег (643 км), а превозните средства са създадени за офроуд и магистрали. По-рано компанията обяви, че превозните средства ще имат каталожна цена от около 70 000 долара.
Стартъпът е основан през 2009 г. от Ар Джей Скериндж, завършил Масачузетския технологичен институт с докторска степен по машиностроене. 2400 служители на компанията работят в заводите ѝ в Калифорния, Мичиган и производствено съоръжение в Нормал, Илинойс. Наскоро стартъпът отрече съобщенията, че планира да премести централата и операциите си в Силициевата долина - задния двор на Tesla.